معاون عمرانی استانداری لرستان:

شهرداری ها از سامانه های هوشمند برای تشخیص تخلفات استفاده کنند

شهرداری ها از سامانه های هوشمند برای تشخیص تخلفات استفاده کنند
شناسه خبـر : ۱۶۷۶۶ پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: باید پلیس ساختمانی را در اجرائیات شهرداری ها فعال کنیم تا از میزان تخلف در ساخت و  سازهای غیرمجاز جلوگیری شود.

به گزارش سفیر افلاک،احمد مرادپور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان در جلسه هم‌اندیشی فرمانداران و شهرداران با دادگستری لرستان که در سالن جلسات دادگاههای عمومی و انقلاب استان لرستان برگزار شد با اشاره به اینکه قانون ماده 100 در سال ۱۳۳۴ به منظور برخورد با متخلفین ساخت و سازهای محدوده شهری تدوین شده گفت: مهمترین دلایل شکل گیری تخلفات ساختمانی می تواند نگاه درآمدی شهرداری ها به جرایم حاصل از این ماده باشد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان تأکید کرد: باید پلیس ساختمانی را در اجرائیات شهرداری ها فعال کنیم تا از میزان تخلف در ساخت و  سازهای غیرمجاز جلوگیری شود.

 

 مرادپور با بیان این که مهندسین ناظر باید در زمان ساخت و ساز حضور ساختمان پررنگی داشته باشند، گفت: عدم وجود تشکیلات مناسب در برخی شهرداری ها برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز یکی دیگر از مشکلات ماده ۱۰۰ است.

 

 وی عنوان کرد: شهرداری ها از سامانه های هوشمند برای تشخیص تخلفات و سوء استفاده‌های احتمالی ساختمانی باید استفاده کنند. وی گفت: عدم اجرای طرحهای مصوب شهری و ایجاد تبعیض در برخی مصوبات کمیسیون ماده ۱۰۰ یکی دیگر از مشکلات مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز است.

 

 معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار لرستان گفت: اعتراض شهرداران به آرا صادره توسط این کمیسیون و صدور آراء مبنی بر تعهد عقب نشینی که خلاف تبصره‌های ذکر شده در ماده 100 است از دیگر مشکلات ساخت و سازهای غیر مجاز در این زمینه بوده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

5 + 3 =

نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود. نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات کاربران