آیت‌الله میرعمادی تشریح کرد:

احاطه آتش‌ بر کسانی که در سیطره گناه هستند/«خودباختگی»وخسران بزرگ

احاطه آتش‌ بر کسانی که در سیطره گناه هستند/«خودباختگی»وخسران بزرگ
شناسه خبـر : ۱۵۵۷۶ یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: کسی که معصیت او را در دنیا احاطه کند، در آخرت آتش جهنم او را احاطه می‌کند.

به گزارش سفیر افلاک آیت‌الله سید احمد میرعمادی در تفسیر آیه ۱۶ سوره «زمر» با عنوان «لَهُمْ مِنْ فَوْقِهِمْ ظُلَلٌ مِنَ النَّارِ وَمِنْ تَحْتِهِمْ ظُلَلٌ ۚ ذَٰلِکَ یُخَوِّفُ اللَّهُ بِهِ عِبَادَهُ ۚ یَا عِبَادِ فَاتَّقُونِ» اظهار داشت: آیات ۱۵، ۱۶ و ۱۷ سوره «زمر» یک پیام را دنبال می‌کنند؛ این آیات وضعیت انسان‌ها ازنظر عبادت، پرستش خدا و جایگاه آن‌ها در نزد خدای متعال را بازگو می‌کند.

 

راه معامله باخدا عبادت خالصانه است

وی بابیان اینکه ازنظر قرآن دنیا تجارت‌خانه است و انسان تاجر و معامله‌گر است، گفت: معامله و تجارتی که انسان‌ها انجام می دهند یک تجارت مادی است و دیگری تجارت معنوی است و قرآن از این تجارت معنوی تعبیر به تجارت «منجیه» و تجارتی که نجات‌بخش است، می‌کند.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه در تجارت معنوی انسان‌ها دودسته هستند، دسته اول انسان‌هایی که در معامله سود می‌برند هستند، گفت: همچنین دسته دوم کسانی هستند که ضرر و خسران می‌بینند.

 

هر کس عبادت خالص انجام دهد بشارت بر او باد و هر کس غیر از خدا عبادت کند در خسران است

 

آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه خدای متعال راه تجارت را به انسان نشان می‌دهد و این راه عبادت خالصانه است، گفت: هر کس عبادت خالص انجام دهد بشارت بر او باد و هر کس غیر از خدا عبادت کند در خسران است.

 

وی با اشاره به اینکه انسان وقتی‌که باخدا معامله کند سود می‌برد چراکه در معامله باخدا عوض و معوض به خود انسان برمی‌گردد، تصریح کرد: این عبادت انسان را به کمال می‌رساند و به انسان شخصیت و مقام می‌دهد.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه اگر غیر خدا را عبادت کنیم و منطق الهی را قبول نکنیم و بندگی شیطان، بت، طاغوت و ... را داشته باشیم، قرآن در مقابل می‌فرماید که «هر چه می‌خواهید عبادت کنید»، افزود: در این عبادت انسان ضرر می‌کند و خسران می‌بیند.

 

احاطه آتش‌ بر کسانی که در سیطره گناه هستند

آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه کسی که غیر خدا را عبادت می‌کند سایبانی از آتش در بالای سر او قرار می‌گیرد، گفت: کسانی که غیر خدا را عبادت کنند بر بالای سر آن‌ها آتش است و از پایین نیز آتش آن‌ها را فرامی‌گیرد.

 

وی بابیان اینکه خداوند متعال درآیات متعدد قرآن بیان می‌کند که عده‌ای در روز قیامت آتش آن‌ها را به طور کامل احاطه می‌کند، افزود: این امر برای کسانی بوده که در دنیا غوطه‌ور در گناه هستند، مجسمه معصیت هستند و غرق در گناه هستند.

 

کسانی که سرتاپا معصیت هستند،  آتش جهنم در روز قیامت بر آن‌ها احاطه می‌شود

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه برخی افراد شرور هستند، سرتاپا گناه هستند و کسانی که سرتاپا معصیت هستند آتش جهنم در روز قیامت بر آن‌ها احاطه می‌شود، افزود: کسی که معصیت او را در دنیا احاطه کند در آخرت آتش جهنم او را احاطه می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه این امر هشدار و تهدید بوده که اگر گناه بر انسان سیطره پیدا کند، آتش‌بر او سیطره پیدا می‌کند، گفت: خداوند می‌فرماید ما بدون دلیل شمارا نمی‌ترسانیم و واقعیت‌های عمل شمارا نشان می‌دهیم.

 

بزرگ‌ترین خسران «خودباختگی» است

 نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین خسارت خودباختگی است، گفت: کسی که غیر خدا را عبادت می‌کند دچار خودباختگی شده و خدا را از دست می‌دهد، هرکسی خدایی شود وجودش خدایی می‌شود.

 

آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه در روایات نیز آمده که انسان خودباخته تمام سرمایه و انرژی خود را از دست می‌دهد، گفت: خودباخته به این معنی بوده که انسان فطرت خود را از دست بدهد، بیگانه‌پرست شود، شیطان‌پرست، بت‌پرست و هواپرست باشد.

 

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش انسان خودباخته بی‌ثمر است و بت را عبادت می‌کند، پیروی از شیطان می‌کند، از هوای نفس پیروی می‌کند، ادامه داد: انسان خودباخته احساس پوچی می‌کند چراکه غیرخدا پوچ و هیچ است.

 

 نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه انسان خودباخته گرایش به کارهای غلط پیدا می‌کند، گفت: انسان خودباخته عزتمندی و بزرگ‌منشی خود را از دست می‌دهد، ذلیل و خار است، انسان خودباخته هویت خود را از دست می‌دهد.

 

«غضب» و «رحمت» خداوند

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه خداوند در ادامه آیات سوره «زمر» می‌فرماید که «ای بندگان من، پس من را عبادت کنید، از من بترسید، مواظب اعمال خود باشید»، افزود: شیوه قرآن این بوده که هم می‌ترساند و هم بشارت می‌دهد، خداوند هم قهر دارد، هم مهر دارد، هم غضب دارد، هم رحمت دارد.

 

وی بابیان اینکه خداوند می‌فرماید که‌ ای بندگان من، حریم من را نگه‌دارید، افزود: خالق و مخلوق یک حریم و حرمتی دارد، انسان نباید حرمت‌شکنی کند.

 

انتهای پیام/

منبع خبر: مهر

ارسال نظر

6 + 8 =

نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود. نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات کاربران